INTERVALLER FOR FERSKINGER

Er du på utkikk etter en overkommelig intervall økt? Under har vi laget en oppskrift som du kan prøve deg på, og husk det er de harde øktene som gjør deg raskere og sterkere!

Denne intervall økten gir deg 40 gode minutter med trening og er ferdig før du vet ordet av det. Så er det bare å klappe seg selv på skulderen, legge seg flat på stuegulvet og drikke en flaske vann før man hopper i dusjen og spiser et velfortjent måltid.

Husk at før man kaster seg over intervalltreningen kan det være lurt å trene opp kondisjon og løpeevne gjennom litt roligere løpeturer i forkant. Tar du på deg for store utfordringer kan du fort bli umotivert, så kjenn på hva din egen kropp kan tåle.

 
                  INTERVALL

  1. Oppvarming: 8 minutter
  2. Spurt: 2 minutter med maksimalt 85-90% av makspuls
  3. Løp: 8 minutter med minimum 70% av makspuls
  4. Spurt: 2 minutter med maksimalt 85-90% av makspuls
  5. Løp: 8 minutter med minimum 70% av makspuls
  6. Spurt: 2 minutter med maksimalt 85-90% av makspuls
  7. Nedtrapping: 10 minutter med minimum 60% av makspuls

KILDER FITNESSBLOGGEN